Οι ορθοπεδικοί υποστηρίζουν ότι το περπάτημα χωρίς υποδήματα δημιουργεί ισχυρότερα και πιο εύκαμπτα πόδια και λιγότερες παραμορφώσεις, ενώ η πρακτική ενισχύει επίσης την κινητικότητα.

Οι ανθρωπολόγοι συμφωνούν, λέγοντας ότι αρκετές μελέτες δείχνουν ότι οι προϊστορικοί άνθρωποι είχαν πιο φαρδιά πόδια, πιο ανοιχτά δάχτυλα και πιο στιβαρό δέρμα στα πέλματα από τους σύγχρονους ανθρώπους.

Η ανθρωπολογική έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν υποδήματα πριν από 40.000 χρόνια. Εντυπωσιακά, τα πόδια αυτών των ανθρώπων είχαν ήδη διαφορές από εκείνα των ανθρώπων που έζησαν πριν από 200.000 χρόνια.

Συγκεκριμένα, πριν οι πρώτοι άνθρωποι αρχίσουν να χρησιμοποιούν υποδήματα, τα πόδια τους είχαν παχύτερα, μεγαλύτερα κόκαλα στα δάχτυλα και τα πόδια. Μόλις άρχισαν να φορούν παπούτσια πριν από 40.000, τα οστά των ποδιών τους άρχισαν να συρρικνώνονται σε μέγεθος.

Ωστόσο, υπάρχουν περισσότεροι λόγοι για να πηγαίνετε ξυπόλητοι, επειδή αυτή η συγκεκριμένη δραστηριότητα συμβάλλει επίσης σε μια πολύ πιο υγιή ζωή συνολικά.

Το περπάτημα ξυπόλητος γειώνει τον εαυτό σου

Το να περπατάς ξυπόλητος στη γη ονομάζεται πλέον «γείωση». Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι η Γη είναι ουσιαστικά ένα τεράστιο σώμα που είναι αρνητικά φορτισμένο.

Το φορτίο αυτό θεωρητικά προέρχεται από ηλεκτρόνια και είναι πάροχος αντιοξειδωτικών που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του ανθρώπινου σώματος.

Η έκθεση στο έδαφος στο έδαφος μπορεί να μας ωφελήσει επίσης, καθώς τα ισχυρά μικρόβια που βρίσκονται στα εδάφη βοηθούν στην οικοδόμηση της ανοσίας φυσικά.

Τα μικρόβια εισέρχονται στο σώμα μας μέσω του δέρματος, κάτω από τα νύχια μας και τροφοδοτούν τα καλά βακτήρια στη μικροχλωρίδα του στομάχου μας, καθιστώντας μας πιο δυνατούς και υγιείς, ενισχύοντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Σύμφωνα με τον Δρ Τζέιμς Όσμαν, ο οποίος έγραψε το βιβλίο «Ενεργειακή Ιατρική: Η Επιστημονική Βάση», το άτομο που περπατά ξυπόλητος στο έδαφος για αρκετή ώρα ενισχύει άμεσα την υγεία του σώματός του.

Ταυτόχρονα, αυτό το άτομο θα έχει επίσης συναισθήματα ευεξίας που δημιουργούνται από αυτή την ενέργεια και συνδέονται με αυτήν.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί πολιτισμοί σε όλο τον κόσμο αναφέρονται στη διαδικασία της γείωσης ως μια ιερή και ευεργετική πράξη για τον άνθρωπο.

Σύμφωνα με τον Oschman, η διαδικασία της γείωσης μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση εκφυλιστικών ασθενειών καθώς και να ενισχύσει πολλές από τις λειτουργίες του σώματος.

Επίσης, μέσα από το καθημερινό περπάτημα ξυπόλητος στην επιφάνεια της γης, μπορεί να θεραπευτεί το χρόνιο στρες, οι πόνοι στην πλάτη ακόμα και η αϋπνία, πιστεύει.

Δηλώνει ότι η έρευνα δείχνει ότι το να περπατάς ξυπόλητος στο έδαφος είναι εξίσου σημαντικό για την καλή υγεία με την πρόσβαση σε καθαρό νερό, καθαρό αέρα και ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αριστερά (Β) ένα πόδι που δεν έχει φορέσει ποτέ παπούτσι. Δεξιά (Α) ένα πόδι που φορούσε ένα παπούτσι για λίγες μόνο εβδομάδες. Από τον Phil Hoffmann, «Συμπεράσματα που αντλήθηκαν από μια συγκριτική μελέτη των ξυπόλητων και ανθρώπων με παπούτσια», The Journal of Bone & Joint Surgery. 1905. Δημόσιος Τομέας

Οι μελέτες συμφωνούν σχετικά με τη σημασία του να περπατάς ξυπόλητος

Μια άλλη μελέτη από τη Διοίκηση Ιατρικής Έρευνας και Ανάπτυξης του Στρατού των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα άτομα που περπατούσαν ξυπόλητοι για 20 λεπτά στο έδαφος εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα ουρίας στο αίμα τους.

Η δραστηριότητα αύξησε επίσης τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, δημιουργώντας καλύτερη ισορροπία αζώτου στο σώμα. Με βάση την ίδια έρευνα, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι δεν είναι τυχαίο που πολλοί αθλητές επιλέγουν να τρέχουν ξυπόλητοι για κάποιο μέρος της προπόνησής τους.

Αυτό γίνεται για να απολαμβάνουν έμμεσα και άμεσα αυτή τη θετική επίδραση στα αποτελέσματα και τις επιδόσεις των αθλημάτων τους.

Μια ακόμη πιο πρόσφατη μελέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο συνέδεσε τη ροή του αίματος στο πρόσωπο με το ξυπόλητο περπάτημα στη Γη.

Οι άνθρωποι που περπατούσαν στο έδαφος για 30 λεπτά συνεχώς έδειχναν καλύτερη ροή αίματος στο πρόσωπο και σε άλλα μέρη του σώματος. Αυτό δείχνει τη σημασία της γείωσης στη βελτίωση του ανθρώπινου καρδιαγγειακού και νευρικού συστήματος, λένε οι ερευνητές.

Σύμφωνα με το Journal of Inflammation Research, η γείωση μπορεί να θεραπεύσει ακόμη και τα συμπτώματα μιας λοίμωξης από τραυματισμό, όπως ερυθρότητα, πρήξιμο, πόνο, απώλεια μυϊκής λειτουργίας και πολλά άλλα.

Αυτό συμβαίνει γιατί επιτρέπουμε στα ηλεκτρόνια της Γης να εισέλθουν στο σώμα μας, δημιουργώντας έτσι ένα αντιοξειδωτικό περιβάλλον που ταυτόχρονα ενισχύει πολλές από τις εσωτερικές λειτουργίες του σώματος.

Το φυσικό μας μοτίβο βαδίσματος

Σύμφωνα με τον Δρ Jonathan Kaplan, έναν ορθοπεδικό χειρουργό «Το πιο απλό όφελος από το ξυπόλητο περπάτημα είναι ότι θεωρητικά, το ξυπόλητο περπάτημα αποκαθιστά πιο προσεκτικά το «φυσικό» μοτίβο βάδισματός μας».

Ορισμένοι ορθοπεδικοί επιμένουν ότι πολλά παπούτσια για πεζοπορία και τρέξιμο ή για απλά περπάτημα έχουν υπερβολική αντικραδασμική προστασία και υποστήριξη που μπορεί να αποτρέψει τη χρήση ορισμένων μυϊκών ομάδων που μπορούν πραγματικά να ενισχύσουν το σώμα σας.

Επίσης, το περπάτημα στο έδαφος χωρίς παπούτσια προσφέρει καλύτερη μηχανική των ποδιών, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη μηχανική των γοφών, των γονάτων και του πυρήνα, οδηγώντας σε ισχυρότερους μύες των ποδιών, οι οποίοι υποστηρίζουν την περιοχή της πλάτης.

Οι αρχαίοι Έλληνες περπατούσαν ξυπόλητοι;

Τα αρχαία Ελληνικά αγάλματα και πίνακες έχουν συχνά ξυπόλητα θέματα, παρόλο που πολλοί εμφανίζονται φορώντας σανδάλια.

Στην Ιλιάδα ο Όμηρος λέει ότι οι Σελλοί κοιμόντουσαν στο έδαφος, περπατούσαν ξυπόλητοι και δεν έπλυναν ποτέ τα πόδια τους, υποδηλώνοντας την ταύτισή τους με τη Γη και τη φύση, ο ετήσιος κύκλος της οποίας είναι βασικό θέμα των μυστηρίων της αρχαιότητας.

Οι Σελλοί ήταν μια αρχαία Ελληνική φυλή που κατοικούσε στην Ήπειρο, σε μια περιοχή μεταξύ της Δωδώνης – τοποθεσία του παλαιότερου αναφερόμενου μαντείου – και του ποταμού Αχελώου.